top of page
חיפוש

בטטה סגולה קינדר


זאת היתה אחת הפעמים הבודדות שהנשוא (יענו אני) אכל כמעט את הנושא (בטטה סגולה) עוד לפני שהתחילו הצילומים. וגם עכשיו רק אלוהים עוצר אותי מלרדת על כל המגש. ומה שיפה כל כך, שכל בטטה יש לה את הצבע שלה ולא תדע איזו קינדר בטטה, עד שלא תפתח. להבדיל מבטטה כתומה, הבטטה הסגולה הרבה יותר דחוסה. היא פחות בעלת טקסטורת פירה (משמע פחות מים) ויותר סיבית. היא גם פחות מתוקה. אבל היא טעימה למוט. ואלוהים עדיי, שהתאפקתי שלא לרדת על כל המגש. ממה שקראתי קלות על ערכים תזונתיים שלה, אם היתה תחרות על תואר ״המזון הבריא בעולם״, לבטטה הסגולה, היה סיכוי לא רע. יש בה את כל מה שיש בבטטה רגילה. היא מכילה סיבים מסיסים במים, נוגדי חמצון מסוג בטא קרוטן, ואת היתרונות שיש בפירות יער כהים-סגולים, עושר של נוגדי חמצון. מה גם, שלבטטה סגולה, מדד גליקמי נמוך יותר מבטטה רגילה, מה שהופך אותה למזון בריא במיוחד. אני יודעת שהוא לא נמצא בכל סופר מקומי אבל בקשו מהירקן שלכם (יש לכם אחד?) ואולי תנסו לחפש בחניות אסיתיות מקומיות או שווקי איכרים. וכשאני אומרת בקשו, אני אומרת שימו את חליפת האיומים עם הפרצוף הכי עצבני שלכם.

עכשיו שניה לפני שנתחיל בהוראות ההכנה. אתם מבינים שכל בטטה היא עולם. המשקל שלה הוא אחר, הזמן, שהיא בילתה אצל הירקן לפני שהיא הגיעה לידיים שלכם וכוליי וכוליי. לכן אני יכולה לציין זמניי אפיה, אבל תכלס. זה חסר משמעות לחלוטין. כל מה שאתם צריכים להקפיד, זה לבדוק מידי פעם את הבטטה, להבין שהיא רכה מספיק ולא לצלות אותה יתר על המידה. זהו.

בטטה סגולה קינדר

מצרכים

  1. 6-7 בטטות סגולות

  2. קצת שמן זית (אני השתמשתי בספרי)

  3. מלח גס

  4. פלפל שחור גס

  5. טימין

  6. רוזמרין

  7. קונפי שום (אופציה)

הוראות הכנה

  1. חממו את התנור ל350 ארהב ו180 ישראל.

  2. רפדו תבנית אפיה בנייר אפיה.

  3. שימו את הבטטות בשורה. אם יש גדולות יותר, שימו אותם בשוליי התבנית. החום של התנור בשוליי התבנית תמיד יהיה גבוה יותר מהחום שבתוך התבנית.

  4. נקבו את הבטטות קלות עם מזלג אם עם קיסם. ככה נאפשר לאדים מקום לצאת.

  5. פזרו שמן זית על הבטטות. במקרה שלי רססו ספרי שמן זית. אם בא לכם להיות יסודיים השתמשו במברשת להבריש את הבטטות ולהבטיח ציפוי מלא.

  6. פזרו קצת מלח גס, טמין ורוזמרין. אם יש קונפי שום צרפו אותו לחגיגה.

  7. זהו. תכניסו לתנור.

  8. הבטטה שלנו מוכנה, כשקיסם חודר את כולה. הבטטות שלי לא היו גדולות במיוחד ולקח להן רק 30-40 דקות להיות מוכנות. אבל יש גם בטטות מפלצתיות שיקחו הרבה יותר. שימו טיימר בתנור ותבדקו את הבטטה שלכם. אל תתנו לה להאפות יתר על המידה כי אז גם הטעם משתנה.

יאללה סומכת עליכם לגמרי. ספרו לי איך יצא

bottom of page